Dagens träning samt MR X

På min lediga dag så skippade jag sovmorgonen och tog cykeln ner till Rocklunda för att spana in VIKs träning.

Alla 3 målvakterna var på plats idag och turades om att stå, känns inte riktigt klart än vilka 2 som blir våra målvakter i vinter, men det lutar åt Daniel och Johan.

Bland backarna såg det ut som vanligt, Leetma tror jag kommer göra sin bästa säsong någonsin, hade hoppats att Lundgren skulle ta ett steg till i vinter, men enligt mig så har han inte utvecklats något speciellt i sommar, men fasiken det är fortfarande tidigt på säsongen så jag hoppas att Lundgren spottar upp sig lite till och blir en ruggigt stabil back i vinter.

I J-20 laget har vi 2 intressanta backar i Emmerdahl och Robin Nilsson som jag tror kommer bli riktigt bra backar i framtiden, vid skador i vinter på våra ordinarie backar så tror jag absolut Nilsson och Emmerdahl tar chansen och visar upp sig.


Framåt så kan jag inte sluta imponeras av Markus Ljungh som gör det riktigt bra på träningarna, idag vann han även den avslutande skridskotävlingen.

Fleruy och Kiilholma är det för tidigt att uttala sig om, Fleury ser ut att bli viktig framåt.

Foppa är en kille som jag önskar all lycka i världen, kämpar och sliter, och är lite halvsprallig mellan övningarna. Kom 7a i våran poängliga förra året, och jag tror absolut han kan vara med och nosa på top 5 denna säsongen.

Annars så finns det inte mycket att skriva om, Bert och Mats verkar vara 2 riktiga tränare och inga mysfarbröder som bara är..

Hoppas bara spelarna tar det på rätt sett när dem får konstruktiv kritik efter övningarna, tar till sig och förbättrar sig ännu mer.

Skönt att se Bert delta i vissa övningar också, precis som det stod på gurkburken häromdagen så är Bert riktigt pushande på träningarna, man får som spelare ofta höra "Go go go" "Kör kör kör" "Snabbare snabbare snabbare" osv, ja ni förstår det finns ingen tid för glidande och bandysvängar på isen!



MR X

Vem kan denna spelare tänkas vara, vet att det ryktas en hel del på Gurkburken, skönt att det inte blev Anger iaf.

Hoppas verkligen inte det är någon spelare som passerat 30 år och är på väg ner i sin karriär.

En fågel viskade i mitt öra att MR X inte kommer göra någon VIKare missnöjd, och att det är en riktigt supervärvning och många kommer tappa hakan om VIK lyckas få hit honom.
Och det skall tydligen vara en spelare som man känner till om man har ett ishockeyintresse.

Återstår o se hur det blir med det.
Det väntas bli en kille som vet vart målet finns och är bra på skridskorna! Jag skall syna spelarmarknaden och se vad som finns där ute, återkommer med ett litet inlägg senare ikväll.

Kommentarer
Postat av: Mangan

"En fågel viskade i mitt öra"

En fågel med insyn eller skata på stan?

2010-08-27 @ 13:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0