Träning och MR X!

Var ner på träningen idag och kikade läget, träningen höll på i 1 timma och 30 min.
Om jag inte såg helt fel så saknades endast Emmerdahl, Öberg och Lindh. Emmerdahl var dock ombytt och körde i gymmet, men har cirka 3 veckor kvar tills han är Fit for fight igen.

Dagens målvakter var Sperrle/St Cyr.
Dagens back från J-20 var Fredrik Winge, lirade back med Fredda J som mestadels lirade back idag.

Träningen idag inriktade sig på mycket skridskoåkning och Powerplay/Boxplay.

Det jag såg av Powerplay var inte mycket att hänga i granen.

Backarna måste göra sig mig synliga och röra på sig, något som Nilsson fick höra av tränarparet
"Om du vill ha pucken här så måste du höras i hela jävla hallen!"

I nästa byte var det Helmer som blev puschad till max, här krävde Waltin och Bert snabbare sidledsförflyttningar på blålinjen när han agerar point.

Någon som är beredd att ta stryk framför kassen är Foppa, han går verkligen till jobbet varje dag och gör det bra.

Några byten senare så stod forwards på sidan av målvakten när skottet kom från back, något som inte uppskattas av Waltin.
"Kasta er in ! In in hela tiden, snabbt som fan!" och med in så menade han in framför målvakten.

Efter ha nött PP/BP i cirka 40 min så var det återigen dax för skridsko och teknikövning.

Men innan jag lämnar PPsnacket så avslutar jag med ett citat, "You have the best shot in the team, use it!" Har inte riktigt koll vem som sa det av Waltin och Bert, men det var iaf Flurry som fick instruktionen :)

Det håller jag med om, ser gärna Helmer/Flurry på backplats, och Vic/Foppa framför kassen.

Dagens soloåkning stod Vic för, åkte igenom hela motståndarlaget men avslutet blev dessvärre för klent, när det är riktig match så hoppas jag att han kör in både målvakt och puck i målet :)

Och Mr X då?
Nu har jag iaf fått fram namnet, namnet är känt i VIKkretsar men dessvärre så har han redan hittat en annan klubb.

Spelaren som var nära att skriva på för VIK var Patrick Yetman som i sista sekunden valde Sm-Liiga istället för Hockeyallsvenskan.

Återstår och se om det blir något till nyförvärv eller om man spar sig tills Juluppehållet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0